4.5.10

368 arbetstimmar. 16 jourtimmar. 42 arbetspass. 10 veckor. Det är vad som återstår. Av helvetet. Det känns som ganska mycket, deprimerande faktiskt, men jag borde kanske se mer positivt på det istället. Glädjas över att det överhuvudtaget går att sammanställa vad som återstår, för att det äntligen finns ett slut, och därmed nu består av en mätbar, överskådlig och bestämd mängd smärta, ondska, helvete, eller som vi ibland kallar det, jobb. Ja, så gör vi.

Redigerad: Jag har inte bara ett skitjobb, jag är också dum i huvudet, om dessa två företeelser har något samband låter jag vara osagt, men hur som helst så korrigerade jag siffrorna, rätt ska ju vara rätt, som idioter brukar säga.

2 kommentarer:

Bajskorven sa...

Oj då. Det var en lång nedräkning. Men ändå en nedräkning! förreste, den där arbetarboken som du gav ett citat från för en vecka sen verkar ju sjukt bra. Lånar du ut den till en gammal bokälskare? Kanske den finns på bibblan också. Jaja.

Asbest sa...

Finns på bibblan förmodar jag, men självklart får du gärna låna den av mig, det är bara att komma förbi :). Rekommenderas varmt, och detta trots att jag förmodligen inte fattade hälften, av uppenbara skäl.

För att jag är dum.

Alltså.